Funkcje programu magazynowego enova365

Organizacja pracy na magazynie przekłada się na efektywność procesu sprzedaży i postrzeganie firmy. Ważna jest obsługa zamówień, zwrotów i dostaw. Aby maksymalnie zoptymalizować pracę w magazynie, przyda się dobre oprogramowanie jak enova365.

Zacznijmy od tego, że enova365 to nie zwykły program magazynowy a system ERP. Jednym z jego modułów jest właśnie program magazynowy. ERP jest rozwiązaniem informatycznym, w którym wszystkie informacje, jakimi operuje firma, są łączone w jedną wspólną bazę danych. Pozwala na optymalizację we wszystkich obszarach działalności, co jest nie bez znaczenia dla jakości pracy w magazynie. Przyjrzyjmy się więc nieco bliżej, jakie funkcje zapewnia nam program magazynowy enova365?

Program nie tylko dla pracownika magazynu!

Dzięki temu, że program magazynowy jest jednym z modułów ERP, dane wprowadzane przez pracowników są widoczne również dla innych osób zatrudnionych w firmie. Jeśli do tego jest to sklep internetowy i firma wprowadzi panel kontrahenta, to niektóre dane są widoczne również dla klientów. To znacząco ułatwia współpracę i komunikację. Pracownik magazynu ma natychmiastowy wgląd do wprowadzonych przez handlowca lub klienta zamówienia i może przystąpić do kompletowania towarów. Przedstawiciel handlowy może zweryfikować, czy zamówienie jest w realizacji, jaka jest dostępność interesujących kupującego produktów i na kiedy przewidziano dostawę brakujących artykułów. Z kolei poprzez panel kontrahenta możliwy jest na przykład dostęp do dokumentów sprzedażowych.

Oprogramowanie, które optymalizuję pracę w magazynie

To, o czym wspomnieliśmy wyżej, jest bardzo ważne i z pewnością docenimy, w jakim stopniu rozwiązanie to usprawnia pracę. Jednak od programu magazynowego oczekuje się przede wszystkim tego, by pomógł kontrolować rozchody i umiejscowienie towarów oraz wspierał wykonywanie innych czynności związane bezpośrednio z pracą w magazynie. Pod tym względem oprogramowanie enova365 również dopracowano.

Nie tylko będziemy w stanie szybko przeanalizować stan towarów, ale też źródła dostawy. Możliwe jest także generowanie różnego rodzaju zestawień i raportów. Pomoże to m.in. podczas inwentaryzacji, albo gdy kierownik będzie planować kolejne dostawy towarów. Ponadto w zależności od tego, ile poszczególnych towarów jest na stanie, mogą być oznaczone kolorem. Przykładowo, jeśli ilość przekroczy ustalone minimum, to nazwa może wyświetlać się na czerwono. Będzie to znak, że należy złożyć zamówienie i przygotować miejsce na półkach. Z tym wiąże się kolejna praktyczna funkcja, czyli możliwość rejestracji poniesionych kosztów i przypisanie ich do dokumentów zakupu.

Sprawne generowanie dokumentów i zestawień

Przygotujemy wszystkie podstawowe dokumenty magazynowe jak WZ, PZ, RW i RW, wydrukujemy bezpośrednio z systemu odpowiednie etykiety. Korzystanie z programu wiąże się z pracą w chmurze, w tym z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Dzięki temu stany magazynowe można monitorować nawet wtedy, kiedy będziemy poza siedzibą firmy. Jeszcze więcej praktycznych funkcji oprogramowania można poznać, odwiedzając stronę enova.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here