Sprzedaż tabletów nadal znajduje się w trendzie spadkowym. Co ciekawe, sytuacja nie zmienia się od 33 miesięcy. Wyniki ulegają systematycznemu pogorszeniu, mimo że producenci wprowadzają do sprzedaży coraz bardziej nowoczesne urządzenia. Czy istnieje szansa, że trend spadkowy zostanie powstrzymany?

Czy tablety są nam potrzebne?

Tablet miał być rozwiązaniem dla ludzi ceniących mobilność. Miał wypełnić niszę pomiędzy smartfonami i laptopami. W teorii miał łączyć najlepsze cechy tych dwóch urządzeń.

Początkowo tablety okazały się strzałem w dziesiątkę. Urządzenia z dużymi, dotykowymi ekranami szybko zdobywały popularność. Jednak szybko okazało się, że nawet najlepszy tablet nie zastąpi tradycyjnego laptopa. W pracy lub w podróży służbowej laptop sprawdzi się lepiej. Korzystanie z tradycyjnego sprzętu w celach „służbowych” jest po prostu wygodniejsze.

Z czasem tablet przestał być alternatywą dla ciągle „rosnących” smartfonów. Wyposażanie telefonów w coraz większe ekrany spowodowało, że posiadanie dwóch urządzeń o zbliżonych rozmiarach po prostu przestało mieć sens.

W efekcie zapotrzebowanie na tablety zaczęło spadać. Spadków nie udało się powstrzymać wprowadzaniem na rynek coraz bardziej doskonałych technicznie urządzeń. Nie pomogło także różnicowanie oferty i coraz większa dostępność tabletów budżetowych. Wprawdzie w każdym kwartale nabywców znajduje prawie 38 milionów urządzeń, jednak sprzedaż systematycznie spada. 

Tablety do zadań specjalnych

Co mogłoby poprawić sytuację i zwiększyć sprzedaż? Wydaje się, że jedynym rozwiązaniem jest znalezienie i wypromowanie nowych zastosowań dla tabletów. Uniwersalność, mimo że początkowo była dobrym pomysłem, nie sprawdziła się w długim okresie. Producenci powinni zdać sobie z tego sprawę.

Dlatego warto pomyśleć nad znajdowaniem nowych obszarów, w których mogłyby być wykorzystywane tablety. Doskonałym pomysłem jest na  przykład ich wykorzystywanie w edukacji. Młodzi ludzie są największymi entuzjastami nowych technologii. Szczególnie takich, które sprawiają że proces zdobywanie wiedzy jest prostszy i bardziej atrakcyjny. Wydaje się, że urządzenia mobilne mogą doskonale wypełniać rolę nowoczesnych pomocy naukowych.

Drugim świetnym rozwiązaniem wydaje się być wykorzystywanie tabletów w sprzedaży i obsłudze klienta. Technologie mobilne umożliwiają eliminowanie drogich i generujących wiele błędów procesów „papierowych”. Ale to nie jest ich jedyna zaleta. Połączenie tradycyjnych umiejętności sprzedażowych lub obsługowych z możliwościami jakie daje nowoczesna technologia, może przynosić duże korzyści. Wprowadzenie do procesów sprzedażowych rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji z pewnością spowoduje znaczne zwiększenie satysfakcji klientów i efekcie zwiększy sprzedaż. Natomiast efektywne systemy obsługi, pozwolą między innymi zaoszczędzić czas i zmniejszyć zaangażowanie sprzedawców.

Trudno wyrokować jaka będzie przyszłość tabletów. Jednak utrzymujący się przez 11 kwartałów spadek sprzedaży pozwala na postawienie tezy, że bez istotnych zmian, urządzenia te po prostu znikną z rynku.

Źródło: Allview – Telefony komórkowe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here