wydajność sklepu internetowego black friday

Co stanie się kiedy w Black Friday do sklepu wejdzie więcej klientów niż może on pomieścić? Sklep stacjonarny niewiele może zrobić z taką sytuacją. Sklep internetowy jest natomiast wolny od takich problemów… prawda? Wcale nie!

Stworzenie sklepu to nie problem, ale czy jest on wystarczająco wydajny?

Stworzenie sklepu internetowego w dzisiejszych czasach nie jest problemem. Każdy może otworzyć własną sprzedaż online korzystając z bezpłatnych, gotowych rozwiązań jak WooCommerce czy Prestashop. Tylko… czy taki sklep internetowy będzie wydajny i przetrwa odwiedziny na raz 100, 1000 lub 10000 klientów? Jak zapewnić jego wydajność? 

W sytuacji, kiedy brakuje nam zasobów z pomocą przychodzą rozwiązania chmurowe. Ale zwiększenie wydajności aplikacji z wykorzystaniem chmury nie sprowadza się wyłącznie do migracji.

Przeprowadziliśmy eksperyment

Zakładając, że odpowiednia prędkość ładowania się podstron sklepu internetowego wynosi poniżej 2s. założyliśmy sklep internetowy, który posłużył nam za pole do eksperymentów nad optymalizacją jego prędkości. 

Kolejno testowaliśmy usprawnienia, które skutkowały poprawą wydajności e-sklepu: 

  1. Po czystej instalacji sklepu na platformie Prestashop (zawierającego 10 tys. produktów) na serwerze wirtualnym EC2 z 4 CPU oraz 32 GB RAMu sklep działa wydajnie dla 172 użytkowników jednocześnie
  2. Po instalacji OPcache, który pomógł nam uporać się z zasobożernością interpretera PHP sklep działa wydajnie dla 245 użytkowników na raz
  3. Migracja bazy danych do chmury AWS pozwoliła zwiększyć liczbę użytkowników do 260
  4. Po włączeniu serwowania treści statycznych w chmurze AWS sklep działał wydajnie dla 498 użytkowników na raz

498 użytkowników na raz to za mało? Zdecydowanie! W tym momencie należy przejść do autoskalowania, a więc uruchomienia identycznego serwera w chmurze, który będzie mógł przyjąć dodatkowy ruch wykorzystując nieskończone zasoby chmury. 

Dowiedz się więcej – pobierz e-book!

Chcesz poznać szczegóły naszego eksperymentu? Poznać narzędzie, dzięki któremu zasymulujesz obciążenie systemu? Dowiedzieć się więcej na temat wdrożonych usprawnień? Interesuje Cię konfiguracja autoskalowania, migracja do chmury, koszty obsługi ruchu? 

Pobierz e-book o rozwiązaniach chmurowych dla sklepów internetowych

Pamiętaj – niedostępność sklepu podczas gorącego okresu, takiego jak Black Friday, Cyber Monday, premiera nowego produktu czy start wyprzedaży, wiąże się z ogromnymi stratami finansowymi i wizerunkowymi dla właściciela biznesu. 

Uniknij tego! Szczegóły w e-booku. 

BIO AUTORA:

Andrzej Lewandowski

Andrzej Lewandowski, Development Leader, Solutions Architect w rst.software

Certyfikowany AWS Solution Architect Professional, Kubernetes Certified Administrator. Zwolennik kultury DevOps. Pasjonat programowania, dla którego rozwiązywanie problemów programistycznych to kwintesencja życia. Miłośnik rozpoznawania nowych technologii i rozwiązań ‚proof of concept’.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here