Tworzenie jakiegokolwiek wydarzenia to olbrzymie przeżycie i wyzwanie dla wszystkich organizatorów. Najczęstszą miarą sukcesu jest frekwencja oraz końcowe wrażenia uczestników. Jak jednak zapewnić sobie możliwie największą liczbę uczestników?

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Przysłowie to można sparafrazować i odnieść w stosunku do wydarzeń kulturalnych lub rozrywkowych. Oczywistym wydaje się więc wniosek, iż dobrze zaplanowana reklama jest w stanie dostarczyć sporą liczbę osób zainteresowanych wydarzeniem.

Filmy eventowe

Reklama wideo jest od pewnego czasu uważana za najskuteczniejszą formę promocji. Nie bez kozery – reklamy w niektórych polskich telewizjach potrafią zajmować nawet 27% czasu antenowego!  Choć teorie, o tak zwanej ślepocie reklamowej są coraz chętniej potwierdzane, to pewnikiem jest, że dobrze zmontowany i ciekawy spot będzie w stanie zainteresować i przekonać nawet najbardziej wycofaną osobę. Jeśli więc chciałbyś promować swoje wydarzenie poprzez filmy eventowe, to warto znaleźć agencję, która specjalizuje się w tego typu działaniach. Wśród czołowych graczy na rynku można z pewnością wymienić agencję kreatywną Meggot, która tworzyła spoty m.in. do imponującego wydarzenia, jakim bez wątpienia jest Motor Show. W ramach filmów eventowych, Meggot oferuje takie formy przekazu jak lipdub, flash-mob, a także innowacyjne formy filmowe opracowane bezpośrednio przez wspomnianą agencję. Warto również wspomnieć, iż możliwe jest również dopasowanie filmu eventowego w taki sposób, aby był on wyświetlany zarówno w telewizji, jak i w internecie.

Promocja na FB

15 milionów – mniej więcej tyle Polaków korzysta z najpopularniejszego medium społecznościowego, jakim bez wątpienia jest Facebook. Skumulowanie dużej liczby osób na jednej platformie daje olbrzymie możliwości reklamowe. Skutkuje to możliwością dotarcia z reklamą do dużej liczby osób. Dodatkowo na wspomnianym portalu możliwym jest promocja wydarzenia. Osoby zainteresowane wydarzeniem mogą docierać na dwa sposoby – poprzez ruch organiczny lub dzięki postom sponsorowanym. Płatne promowanie wydarzenia ma znaczące zalety – pozwala dotrzeć do wybranej grupy użytkowników. Spersonalizowana reklama dla każdej grupy odbiorców pozwoli na zwiększenie efektów oraz większe zainteresowanie wydarzeniem. Wiele firm organizujących eventy organizuje również specjalne konkursy lub losowania, co również ma niebagatelny wpływ na zwiększenie wspomnianych zasięgów. Jeśli jednak zdecydujesz się na przeprowadzenie konkursu, pamiętaj aby stosować się do regulaminu portalu. Facebook zabrania takich praktyk jak np. wymóg polajkowania strony, aby wziąć udział w konkursie, zaś polskie prawo zabrania organizowania loterii i losowań bez stosownych pozwoleń.

Klasyczne plakaty

Warto dostosowywać promocję wydarzenia do grupy docelowej. Wymienione powyżej kampanie skierowane są głównie do ludzi młodych, którzy korzystają z najnowszej technologii. Starsze osoby rzadko kiedy korzystają z portalu społecznościowego Facebook, więc Twoje filmy eventowe mogą przejść bez echa. W przypadku chęci pozyskania osób w starszym wieku, warto rozważyć tradycyjną formę reklamy. Plakaty, bilbordy, reklamy w gazecie – wszystkie działania tego typu są w stanie przyciągnąć znaczne grono osób w starszym wieku. Ważne, aby taki przekaz był jasny i prosty do zrozumienia, widoczny na pierwszy rzut oka. Takie założenia pozwolą na uwiarygodnienie działań reklamowych i sprawią, iż odbiorcy chętniej zainteresują się danym wydarzeniem.

Oczywiście, nawet najlepsza kampania reklamowa nie zda się na zbyt wiele, jeśli samo wydarzenie będzie organizowane w sposób chaotyczny lub nie będzie ono interesujące dla wybranej grupy docelowej. Można sobie wyobrazić, jak nawet najlepszy kurs szydełkowania nie zdobędzie wielkiego poklasku, jeśli grupa docelową ustanowimy nastolatków płci męskiej. Warto więc dokładnie dobierać grupę docelową pod konkretne wydarzenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here