Instagram z roku na rok może pochwalić się ciągle rosnącą popularnością. Nadchodzące zmiany, jakie planuje Facebook, czyli właściciel Instagrama raczej nie zmienią tego trendu. Instagram już dawno przestał być portalem społecznościowym, gdzie można podglądać co słychać u znajomych czy wszelakiej maści celebrytów czy co obecnie robią. Już na prawie samym początku powstania tego medium wiele osób zauważyło potencjalną możliwość zarobku. Osoby takie obecnie nazywane są „influencerami”, czyli osobami, które swoimi działaniami mają wpływ na zachowanie pewnej grupy osób.
Po co promować profil na Instagramie?
Odpowiedź na powyższe pytanie jest bardzo prosta. Im bardziej mamy wypromowany profil na tym portalu społecznościowym, tym większa szansa na lepszy zarobek czy na liczbę ofert reklamowych. Dlatego śmiało można użyć skrótów, że im więcej followersów na Instagramie, tym lepiej dla nas i naszego portfela. Nie mówiąc oczywiście o innych aspektach, jak na przykład popularność.
Początki dla większości mogą być naprawdę trudne, wiele osób rezygnuje po bardzo szybkim czasie. W tym przypadku jednak trzeba być „nieustępliwym” i się nie poddawać. Sporym ułatwieniem na pewno będą poniższe porady, które pomogą każdemu początkującemu influencerowi. Kluczowa jest analiza rynku oraz ewentualnej tudzież potencjalnej konkurencji wśród innych instagramerów, czyli użytkowników Instagrama.
Wybierz właściwą dla siebie niszę
To jest absolutna postawa. Ale wyjaśnijmy najpierw czym jest nisza. Niszę w kontekście social mediów (czy ogólnie Internetu) należy rozumieć nie jako element architektury budowalnej lecz jako wolne miejsce, jakie może zająć dany podmiot na określonym rynku. W tym przypadku naszym rynkiem jest Instagram. Jeżeli nie interesujesz się modą, nie czujesz się w niej znakomicie to po prostu tego nie rób. W obecnych czasach na „modzie” ciężko się szybko wybić na Instagramie. Jeżeli jesteś ekspertem lub lubisz jakąś naprawdę wąską lub nietypową dziedzinę to tym lepiej dla Ciebie! Łatwiej się odnajdziesz i dotrzesz do osób, które dzielą z Tobą wspólne zainteresowania.
Obserwuj rynek
Chyba podstawowa zasada w każdym biznesie. Znaczy to tyle co obserwowanie obecnych trendów na rynku, nastrojów wśród społeczeństwa, wydarzeń międzynarodowych czy działań konkurencji. Może to brzmi skomplikowane, ale w praktyce wcale takie nie jest.
Podpatrując konkurencję zauważysz jakie modele od nich możesz skopiować, na których się wzorować a których unikać. Dokonuj dogłębnej analizy działań konkurencyjnych influencerów. Rywalizuj z nimi ale nie walcz. Wskazane, w niektórych przypadkach, może być nawet zacieśnianie z nimi współpracy. Dzięki czemu będziecie mogli się nawzajem promować oraz ewentualnie zdobyć lepsze kontrakty od potencjalnych reklamodawców.
Obserwowanie bieżących trendów czy nastrojów społecznych będzie bardzo pomocne zwłaszcza na samym początku Twojej kariery w mediach społecznościowych. Jeżeli pójdziesz „z nurtem” istnieje większa szansa na szybsze osiągnięcie sukcesu. W swoich postach czy komentarzach żartuj o bieżących wydarzeniach, np. wyborach kopertowych, które się nie odbyły. Liczba memów, żartów które powstały w Internecie jest niezliczona i rośnie z każdym dniem i pomogła wybić się niejednej osobie. Dlatego więc i Ty nie zechcesz z tego skorzystać?
Kupowanie polubień i obserwujących nie jest złe!
Jest to bardzo ważna zasada. Po pierwsze algorytmy – zarówno Facebooka jak i należącego do niego Instagrama pozytywnie odbierają wzrosty lajków i obserwujących. Oczywiście niektóre z nich są na granicy regulaminów tych serwisów, a nie możemy pozwolić sobie na blokadę czy zamknięcie konta. Kupowanie realnych lajków oraz obserwujących jest w pełni bezpieczne. Inni nie są w stanie sprawdzić czy mamy kupionych obserwujących na Instagramie czy lajki. Dzisiaj ciężko o osoby, która nie kupuje takich usług bo często to jest zalążkiem do sukcesu.
Poprzez kupowanie lajków osiągniesz gwarantowany sukces – zarówno pod względem popularności czy zarobków i to w szybszym niż większość osób czasie jeżeli będziesz się stosować do wyżej wymienionych porad. Pamiętaj żeby być oryginalnym i przede wszystkim – sobą! Udawanie kogoś kim się nie jest w niczym nie pomoże. Pamiętaj, że tylko dostarczanie oryginalnej i wysokiej jakości treści pomoże osiągnąć sukces.