Co zrobić, gdy firmowy sprzęt komputerowy nie jest już tak wydajny jak kiedyś? Gdzie sprzedać stare laptopy, gdy myślimy o zakupie nowych? Okazuje się, że w kilku prostych krokach możesz pozbyć się nieco przestarzałej elektroniki z firmy, jeszcze przy tym zarabiając.
Wymiana wyposażenia IT u pierwotnego dostawcy
Być może w umowie, którą Twoja firma podpisała z dostawcą urządzeń, znalazła się klauzula mówiąca o możliwej wymianie zużytego sprzętu na nowy. Wtedy Twój może on zostać naprawiony na podstawie różnych gwarancji i zapisów w umowie.
Jeśli jednak wszystkie z tych opcji nie są już dostępne, zakończyłeś współpracę z firmą, która dostarczała produkty, to musisz pomyśleć nad innym rozwiązaniem. Jednym z nich jest odsprzedanie urządzeń.
Skup sprzętu komputerowego – podstawowe informacje
Kiedy nie wiesz, co zrobić ze starym sprzętem komputerowym w przedsiębiorstwie, możesz skorzystać z usług zewnętrznych firm zajmujących się jego odkupem. Jedną z nich jest Selkea. Odkup sprzętu w tym miejscu jest częstym wyborem zarówno mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw.
Wszystko dzieje się przy najwyższych normach bezpieczeństwa danych, a także synergią ze środowiskiem oraz pełnowymiarową współpracą pomiędzy oddającym sprzęt i skupującym.
Audyt używanych urządzeń
Kolejnym etapem działania, które docelowo ma doprowadzić do odsprzedania sprzętu jest audyt urządzeń. Zajmują się nim specjaliści, którzy na koniec wystawiają odpowiedni raport. Sam audyt polega m.in. na ocenie parametrów wizualnych urządzeń.
Jednak to nie wszystko, gdyż w skład całego procesu wchodzi także sprawdzanie parametrów technicznych poprzez m.in. testowanie i obrazowanie dysków. Jest to pierwszy krok w celu rzeczywistej wyceny starego sprzętu.
Rzeczywista wycena wyposażenia IT i skup
Jednym z najważniejszych kroków w odkupie sprzętu komputerowego jest jego realna wycena. W jej skład wchodzą takie czynniki, jak stan techniczny, wizualny, rodzaj marki oraz modelu danego urządzenia.
Uwzględnia się w niej także parametry techniczne, takie jak wielkość pamięci RAM, rodzaj procesora i dysku. Znaczącą rolę w wycenie sprzętu ma również rocznik i cena rynkowa, do której dany model jest porównywany.
Usunięcie danych zgodnie z RODO
Usunięcie danych z firmowych dysków bez naruszania zasad RODO nie jest takie proste. Jednak przedsiębiorstwa takie jak Selkea pomagają uporać się z tym problemem, dzięki profesjonalnemu doradztwu. Ta możliwość pozwala odciążyć barki działu IT w danej firmie przy zachowaniu wysokich standardów bezpieczeństwa oraz profesjonalizmu.
Warto zauważyć, że samo nadpisywanie danych wykonuje się przynajmniej trzykrotnie, by wykluczyć ewentualne dostanie się do poufnych informacji przez nowych właścicieli. Po wykonaniu wszystkich etapów możesz bez wyrzutów sumienia odsprzedać sprzęt skupującemu.