Rosnące zainteresowanie branżą e-commerce sprawia, że coraz większa grupa przedsiębiorców rozwija swój biznes w Internecie. Powstaje wiele sklepów internetowych, jednak tylko niektóre z nich przetrwają na rynku i odniosą sukces. Duże znaczenie dla powodzenia tego przedsięwzięcia ma platforma, na której zostanie założony sklep.
M-commerce
Obecnie ponad 20% sprzedaży internetowej odbywa się przez urządzenia mobilne. Zatem każdy przedsiębiorca, który poważnie myśli o rozwoju swojego sklepu internetowego, musi zadbać o jego dostosowanie do tych urządzeń. Usługi m-commerce stanowią nowoczesny kanał sprzedaży, który warto wykorzystać. Dobra platforma pozwala stworzyć stronę dostosowaną do najpopularniejszych urządzeń mobilnych.
Design
Wielu konsumentów odwiedzających sklepy internetowe wyrabia sobie opinię o danym sklepie już w pierwszych sekundach po załadowaniu strony. Z tego powodu bardzo ważny jest jej design, zgodny z założeniami user experience. Zwiększenie satysfakcji klienta i stworzenie warunków do powstania przyjemnych odczuć związanych z użytkowaniem produktu możliwe jest poprzez zwiększenie jego użyteczności i funkcjonalności. Projektowanie zorientowane na człowieka – w myśl tej zasady warto budować stronę sklepu internetowego.
Optymalizacja
Żaden sklep internetowy nie zaistnieje na rynku, jeżeli jego pozycja w wyszukiwarce Google nie będzie wysoka. Większość internautów przegląda jedynie pierwszą stronę z wynikami wyszukiwania, więc trzeba zadbać, aby strona sklepu znajdowała się w pierwszych dziesięciu wynikach. Łatwą i szybką optymalizację zapewniają, np. sklepy internetowe Magento.
Integracja z innymi systemami
Strona sklepu internetowego bardzo często musi współpracować z innymi systemami, których używa się w firmie. Mogą to być programy księgowe, magazynowe, czy CRM. Ich integracja z działaniem sklepu na platformie jest bardzo ważna nie tylko dla funkcjonowania sklepu, ale również dla jego wizerunku zewnętrznego w oczach klientów.
Wsparcie techniczne
Działanie każdej platformy musi być ciągle sprawdzane, kontrolowane i ulepszane. Dzięki temu zwiększa się funkcjonalność, co realnie przekłada się na zyski. Przykładowo, sklepy na Magento podlegają kontroli ze strony specjalistów wsparcia technicznego, którzy nieustannie sprawdzają, czy platforma „radzi sobie” i spełnia swoje zadanie.
Wyniki sprzedaży
Podstawowym celem prowadzenia sklepu internetowego jest generowanie zysku. Wszystkie opisane powyżej cechy dobrej platformy przyczyniają się do podniesienia sprzedaży, a tym samym osiągania większych zarobków. Wybierając platformę warto więc zdecydować się na taką, która charakteryzuje się wskazanymi wytycznymi.